kiến thức [Giáo Làng] Tư Vấn Tiếng Anh

trunghq

Đã tốn tiền
Thớt cũ hình như sẽ bị xóa theo voz kia nhỉ? Mình mở lại thớt này để trả lời các câu hỏi về cách học cũng như lộ trình học, các thắc mắc về ngữ pháp và từ vựng, v.v. Nói chung muốn hỏi gì cứ đăng hết vào. Nhớ theo dõi các bài đăng trong thớt vì nhiều thím sẽ có cùng vấn đề cần giải quyết.

Sơ qua về mình vì voz Tân chắc nhiều thành viên mới so với hồi mình lập thớt Giáo Làng cũ.
  • Đã học Cử nhân Sư phạm tiếng Anh, Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội
  • Đã học Thạc sĩ Ngôn ngữ Anh, Viện Đại học Mở Hà Nội
  • Đang làm Nghiên cứu sinh Ngôn ngữ Anh, Viện Đại học Mở Hà Nội
Mình chuyên về ngữ pháp cơ bản và viết. Các câu hỏi về TOEIC hay IELTS cũng rất hoan nghênh. Đợt này bận nên sẽ không nhận chữa các bài Writing IELTS. Thớt này sẽ duy trì lâu dài trừ khi Tủ Lạnh khùng lên đổi server tiếp. Chừng nào mình còn gắn bó với nghề dạy học chừng đó thớt này sẽ vẫn sống khỏe.



1. Dịch
Phần dịch tin Anh - Việt và Việt - Anh hai bài/ tuần.

1.1. Anh - Việt
News 1: Trump Promised Personal Gifts on ‘Celebrity Apprentice.’ Here’s Who Really Paid.
News 2: Rio Olympics: US Swimmer Jimmy Feigen ‘Settles Robbery Row’
News 3: When a Swimsuit Is a Security Threat
News 4: Man Who Threw Boiling Water on Gay Couple will Spend 40 Years in Prison
News 5: Sadiq Khan Plans Tough New Rules for Developers as He Wades into Curzon Cinema Row
News 6: Sleep, Teenage Brains and Getting up for School
News 7: Wuhan Coronavirus Death Toll Rises to 56 as Healthcare Workers Say Medical Supplies are Running out
News 8: Can Employers Control How Employees Take Vacation?
News 9: Overworked and Exhausted, Warehouse Workers Brace for a Frenzied Holiday Rush
News 10: Here's What California's New Eviction Protections Mean for Renters
News 11: No-deal Can Be a Good Outcome, Insists PM
News 12: Trump Acknowledges Report that He Played down the Threat of the Coronavirus, Calling Himself a ‘Cheerleader.’
News 13: Trump Disputes CDC Head’s Vaccine Timeline and Mask Claims
News 14: Indonesians Caught without a Mask Forced to Dig Graves for Covid-19 Victims
News 15: China and Russia are ahead in the Global Coronavirus Vaccine Race, Bending Long-standing Rules as They Go
News 16: Oil Prices Rise as Workers Evacuate Oil Rigs in Gulf as Hurricane Delta Approaches
News 17: Airlines Have Rules About Face Masks. That’s Not Always Enough.
News 18: Facebook and Twitter Cross a Line Far More Dangerous Than What They Censor
News 19: Apple to Pay $113 Million over Deliberately Slowing down iPhones
News 20: Food Banks Struggling to Stay Stocked with Donations amid Pandemic
News 21: Pompeo to Deliver Speech in Georgia Less Than a Month before State’s Runoff Senate Elections
News 22: Bitcoin Tops $20,000 Milestone and Continues to Surge to Record Highs
News 23: California Hospitals Contemplate Rationing Care as They Get More Overwhelmed
News 24: US to Require Negative COVID-19 Test from UK Travelers
News 25: China Launches Antitrust Investigation into Alibaba
News 26: Google Suspends Parler App from Play Store over Failure to Moderate Egregious Content
News 27: Pfizer Eyes Higher Prices for COVID-19 Vaccine after the Pandemic Wanes: Exec, Analyst
News 28: China is Happy to See America Humbled in Afghanistan



1.2. Việt - Anh



2. Giải Đáp TOEIC

Phần giải đáp các câu hỏi TOEIC (hiện chỉ có Part 5 Reading).

2.1. TOEIC Reading
2.1.1. Part 5




3. Luyện Viết IELTS
Một số bài mẫu và bài hướng dẫn viết cho band 0-6.5 (cao hơn tự kiếm lớp mà học).

3.1. Bài Mẫu
3.1.1. Task 1




3.1.2. Task 2



3.2. Dạy
3.2.1. Task 1

Lesson 1: Introduction for Line Graph - Fast Food [Line Graph] [Introduction] [Part 1]
Lesson 2: Different Subjects – Visits to and from the UK [Line Graph] [Grammar 1]
Lesson 3: Overview for Pie Chart – Energy Production [Pie Chart] [Overview]
Lesson 4: Body and Overview for Line Graph – Internet Users [Line Graph] [Body] [Overview]
Lesson 5: Learning through Reading News 1 [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 6: How to Use There [Grammar 1]
Lesson 7: Learning through Reading News 2 [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 8: Trend Vocabulary (at/ by/ of/ to) [Line Graph] [Body] [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 9: Time Expressions - UK Commuters [Line Graph] [Body] [Grammar 1]
Lesson 10: Describing Numbers and There is/ There are [Line Graph] [Body] [Grammar 1]
Lesson 11: Comment for One Pie Chart Body – School’s Spending [Pie Chart] [Body]
Lesson 12: Three Periods in a Line Graph – Elderly Population [Line Graph] [Body]
Lesson 13: Words to Describe Months [Line] [Body] [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 14: Practice with While/ Whereas [Grammar 1]
Lesson 15: How to Mention Something [Grammar 1]
Lesson 16: Three Levels of Overview for Line Graph – Elderly Population [Line Graph] [Overview]
Lesson 17: Vocabulary for Flood Diagrams [Vocabulary 1] [Map]
Lesson 18: Noticeable Features for Road and Railway Tunnels [Map] [Body]
Lesson 19: Basic Nouns and Verbs – Waste Output [Line Graph] [Body] [Grammar 1] [Part 1]
Lesson 20: Basic Nouns and Verbs – Waste Output [Line Graph] [Body] [Grammar 1] [Part 2]
Lesson 21: Introductions for Future Years – US Energy Consumption [Line Graph] [Introduction]
Lesson 22: Overviews for Future Years – US Energy Consumption [Line Graph] [Overview]
Lesson 23: Present and Future Years for Fossil Fuels – US Energy Consumption [Line Graph] [Body] [Part 1]
Lesson 24: One Body for Future Years – US Energy Consumption [Line Graph] [Body] [Part 2]
Lesson 25: One Key Idea – Car Sales Volumes [Bar Chart] [Body] [Part 1]
Lesson 26: Development of Car Sales Volumes [Bar Chart] [Body] [Overview] [Part 2]
Lesson 27: Describing Trends – Waste Output [Line Graph] [Body] [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 28: One Line – Total Deaths [Line Graph] [Body] [Overview] [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 29: Bars with Years - US Job Growth [Bar Chart] [Body] [Overview]
Lesson 30: Simple Introductions and Overviews - Non-El Nino and El Nino [Process] [Introduction] [Overview]
Lesson 31: How to Read a Diagram – Non-El Nino and El Nino [Process] [Body] [Vocabulary 1]
Lesson 32: How to Paraphrase Key Words – Visits to and from the UK [Line Graph] [Vocabulary 1]
Lesson 33: Starting Points and Final Years – Visits to and from the UK [Line Graph] [Body] [Part 1]
Lesson 34: Improvements of the First Version – Visits to and from the UK [Line Graph] [Body] [Part 2]
Lesson 35: Main Ideas – Visits to and from the UK [Line Graph] [Body] [Part 3]
Lesson 36: Important Features - Birth Rates [Line Graph] [Body] [Part 1]
Lesson 37: What to Do First – Birth Rates [Line Graph] [Introduction] [Overview] [Part 2]
Lesson 38: What to Describe in a Mixed Topic - Japanese Population [Bar Chart] (Table) [Introduction] [Overview]
Lesson 39: What to Describe in Body of a Mixed Topic – Japanese Population [Bar Chart] [Body] [Grammar 1]
Lesson 40: What to Describe in Body of a Mixed Topic – Japanese Population (Table) [Body] [Grammar]
Lesson 41: Practice Writing Introductions – Elderly Population [Line Graph] [Introduction] [Vocabulary 1]
Lesson 42: Features of the Past – Elderly Population [Line Graph] [Body] [Grammar 1]
Lesson 43: Predictions for Future Years – Elderly Population [Line Graph] [Body] [Grammar 1]
Lesson 44: Practice Makes Perfect – Waste Output [Line Graph] [Introduction] [Overview]
Lesson 45: Learning from the News – Waste Output [Line Graph] [Body]
Lesson 46: Practice with Vietnamese Ideas – Waste Output [Line Graph] [Body]
Lesson 47: Basic Nouns and Verbs – Waste Output [Line Graph] [Body] [Grammar 1] [Vocabulary 1] [Part 3]
Lesson 48: Identifying Key Features – Dubai Gold Sales [Line Graph] [Body]
Lesson 49: How to Paraphrase Key Words – Dubai Gold Sales [Line Graph] [Grammar 1] [Vocabulary 1]
Lesson 50: Selected Structures – Dubai Gold Sales [Line Graph] [Grammar 1] [Vocabulary 1] [Part 1]


3.2.2. Task 2



3.3. Chữa
3.3.1. Task 1




3.3.2. Task 2



4. Luyện Nói IELTS
Một số bài mẫu và bài hướng dẫn nói cho band 5.0-6.0 (cao hơn tự kiếm lớp mà học).

4.1. Bài Mẫu
4.1.1. Part 1




4.2. Dạy
4.2.1. Part 1




5. Nghiên Cứu Ngôn Ngữ
5.1. Ngữ Pháp




5.2. Từ Vựng



6. Định Hướng Học



giaolangtrunghq.wordpress.com



* Tuyển Sinh:
Địa Điểm: Phố Trần Quốc Vượng, Quận Cầu Giấy
Sĩ Số: 08 người

Danh sách các lớp học:
~Basic IELTS 1 01 (4.0-5.0) (3tr/ 30 Buổi), Tối 5-CN, 7h-10h

Các thím có nhu cầu học xin vui lòng nhắn tin 0976-73-84-93. Xin đừng gọi vì ban ngày mình dạy sinh viên chính quy kín lịch ko tiện nghe.
 
Last edited:
Thím cho em hỏi về rhetorical question (câu hỏi tu từ) trong essay IELTS liệu có nên dùng không vậy ? :) Trước em có thời gian đọc tài liệu IELTS bộ Complete IELTS cũ thì thấy dạng câu hỏi tu từ vẫn được dùng trong các sample answer của Cambridge dù 1 số nguồn kiểu Simon kêu là không phù hợp với văn phong academic, nhưng sang mấy bộ mới như Mindset for IELTS thì gần như không thấy nên muốn hỏi cho chắc.
 
chủ thớt có tài liệu tự học toeic ko ạ? cho mình xin với :p

TOEIC thì có vô vàn nên ko rõ thím cần theo tiêu chí gì? IIG là nơi tổ chức thi cũng tổ chức cả luyện thi và họ dùng một cuốn hình như tên là Tactics for TOEIC. Hỏi hội nào cơ quan nhà nước hay được cho đi học thì một rổ học bên này luôn. Còn lại là làm thẳng vào đề như Economy và ETS.
 
Thím cho em hỏi về rhetorical question (câu hỏi tu từ) trong essay IELTS liệu có nên dùng không vậy ? :) Trước em có thời gian đọc tài liệu IELTS bộ Complete IELTS cũ thì thấy dạng câu hỏi tu từ vẫn được dùng trong các sample answer của Cambridge dù 1 số nguồn kiểu Simon kêu là không phù hợp với văn phong academic, nhưng sang mấy bộ mới như Mindset for IELTS thì gần như không thấy nên muốn hỏi cho chắc.

Chưa thấy ai dùng như thế. Mà bài mẫu của mấy cuốn Practice Tests hoặc dạng như của Complete IELTS thì không nên đọc. Đọc thử cuốn A Writing Course for Task 2 của Pauline Cullen đi. Chỉ đọc trên mạng và có giá 10 Bảng. Còn mua bản in thì trên FB có thằng nhận in giá còn cao hơn. Bà này nói bóng gió mấy ông kiểu Simon không được 9 đâu. Mình được bạn mua tặng nhưng lười chưa đọc nhưng cảm giác bà này tác giả nhiều đầu sách của Cambridge thì trình cao hơn mấy ông hay khoe bài mẫu.
 
Chưa thấy ai dùng như thế. Mà bài mẫu của mấy cuốn Practice Tests hoặc dạng như của Complete IELTS thì không nên đọc. Đọc thử cuốn A Writing Course for Task 2 của Pauline Cullen đi. Chỉ đọc trên mạng và có giá 10 Bảng. Còn mua bản in thì trên FB có thằng nhận in giá còn cao hơn. Bà này nói bóng gió mấy ông kiểu Simon không được 9 đâu. Mình được bạn mua tặng nhưng lười chưa đọc nhưng cảm giác bà này tác giả nhiều đầu sách của Cambridge thì trình cao hơn mấy ông hay khoe bài mẫu.

Thanks thím :p
À vụ Simon không được 9 trước British Council Vietnam có đợt nói thẳng luôn không phải bài nào Simon cũng 9 rồi :shame:
 
Last edited:
chui chạn tiếng anh là gì thím

Marry into money, áp dụng cho cả 2 giới
tFvvWhy.jpg
 
thế kiểu mình muốn chat cho vui kiểu này được khi nói với bọn nước ngoài được không thím, như trên voz với fb thì không sao nhưng mình nói thế nó có nghĩ gì tiêu cực không thím
 
thế kiểu mình muốn chat cho vui kiểu này được khi nói với bọn nước ngoài được không thím, như trên voz với fb thì không sao nhưng mình nói thế nó có nghĩ gì tiêu cực không thím

Phải tuỳ đối tượng là người nước nào. Đám phương Tây thì cứ nói thẳng, đừng lòng vòng, nó sẽ đánh giá mình là người lươn lẹo. Còn đám Đông Á thì đùa được vì tụi nó văn hoá gần mình
qZV215Z.png
 
Back
Top