Sếp BMW: 'Toàn xe điện sẽ khiến người nghèo không thể sở hữu ô tô'

hai20003

Đã tốn tiền
Thực ra sau này xe điện sẽ được sx kiểu OEM hiện nay. 1 hãng sx ở TQ, dán mác apple, sony, pana bán ra. Lúc đó mấy hãng xe cũ như BMW, Toy ko chuyển dịch kịp là ngỏm như Nokia thôi
 

hunterblabli

Đã tốn tiền
Gớm khéo lo. Chu kỳ cục pin là tầm 10 năm, cậu thấy giá pin 10 năm trước bao nhiêu, h bao nhiêu nên 10 năm sau cục pin rẻ bèo ấy mà. Trong khi giá xăng gần như đc giữ nguyên nhưng đang có chiều hướng tăng. Cứ mua tẹt đi nhớ ủng hộ tập đoàn bds Singapore Vin nhé. :D
🤡🤡 mình là người nhìn thấy cái sự thay đổi của xe điện và nhu cầu xe điện ở đức thay đổi ntn từng ngày khéo lo 🤡🤡🤡😂😂😂 rồi xem.vì sao bọn hãng xe truyền thống cno vẫn đang loay hoay giữa xe truyền thống và xe điện😌
Và bạn sẽ mua 1 cái xe điện vs hiệu suất pin 70% sau 3 năm sử dụng và 100-150k km ?????
 

lisatthu35

Senior Member
cãi nhau làm gì, thằng nào thích ứng đc sẽ tồn tại, ko đc sẽ đào thải ngụy biện hay gì nó cũng ko chống lại thực tế đc, nokia, sony, kodak, nằm xuống để smart phone đứng lên, tương lai xe điện xe chiếm phần lớn thị phần là cái chắc rồi, trừ mấy nước phố cũng như sông như đông lào:D
 

MrTrung7777

Senior Member
Bim cũng quan tâm người nghèo ?? Văn vở
5gcj2yy.gif
8JgyqcC.gif
 

minhlehong

Senior Member

Sếp BMW: 'Toàn xe điện sẽ khiến người nghèo càng không thể sở hữu ô tô của chúng tôi'

 

Avocados

Senior Member
Thế mày chích dẫn cái ccc gì vậy?
Từ nay đến 2030 -2035 còn cả chục năm nữa công nghệ pin, sạc nó thay đổi từng ngày cộng hỗ trợ từ chính sách Xanh của các nước thì lấy đâu gia cái câu "giá cao hơn 10000$ cùng phân khúc"
Thế h 2030 hả tg ngu :ops: Mày đến từ tương lai hay gì mà chắc chắn thế :beat_brick:
 

thienmau

Đã tốn tiền
Chuyển hết sang xe điện thì công nghệ của mấy ông lớn này tận dụng đc gì nhỉ? Động cơ thì rõ là k rồi, nền tảng khung gầm hình như cũng phải thay thế. Còn gì nữa k ta?
 

hieplt

Senior Member
Đơn giản là BMW đang không muốn bắt trend xe điện thái quá mà theo hướng hydrogen. Một phần do bang nhà của BMW là Bayern nói chung cũng không thích gió máy gì lắm nên vừa mới ký kết liên minh với bang bên cạnh là Baden Württemberg cùng tập trung vào hydrogen. Hydrogen thì phải đợi công nghệ và hạ tầng phát triển lâu hơn. Bây giờ đầu tư theo cả 2 hướng thì dàn trải, tốn tiền.
Hydrogen bây giờ ở châu Âu, Pháp nó còn đang đòi công nhận hydrogen sản xuất bằng hột nhân là green hydrogen (chả ở đâu công nhận thế cả).

Tóm lại không thống nhất được tiêu chuẩn sản xuất với nhau nên sản xuất sẽ giới hạn vào 1 số khu vực thuận lợi như Iberia, còn thì (Đức) đẩy hết ra cho team châu Phi với Kazakhstan làm.

Hạ tầng thì bây mà có xây cấp tập thì cũng phải đợi tầm 2030 là ít. Mà đấy là nói ở Đức (BMW định đến 2030 thì cho ra SUV hydrogen).
Hyrogen vs Pin thì cái nào nổ gớm hơn fen.
 

thnam

Senior Member
lithium-prices-have-spiked-sky-high.png

giá nguyên liệu làm pin từ 2020 đến giờ tăng gấp 7,5 lần rồi. càng nhiều hãng ra mắt xe điện trong khoảng thời gian ngắn thì nhu cầu lithium càng cao, khai thác lithium ko bắt kịp tốc độ phát triển xe điện.
 

deamon_reincarnated

Senior Member
Hyrogen vs Pin thì cái nào nổ gớm hơn fen.
Hydrogen với... lithium thì đương nhiên là hydrogen dễ nổ và nguy hiểm hơn.

Nhưng thực ra nên so với các loại nhiên liệu như xăng, dầu,... thì đúng hơn. Thế thì hydrogen không nguy hiểm hay gây cháy nổ gì hơn các loại đấy cả

Many engineers and scientists argue that hydrogen is a far safer fuel than oil or gas. They point out that it is light and if there is an accident or leak, the hydrogen floats up into the sky and disperses at concentrations below 4%, the concentration at which hydrogen becomes explosive. For comparison, leaked gas and stays on the ground evaporates into the air where it is flammable at concentrations of just 1.4%. And if there is a leak, hydrogen, unlike gas or oil, is non-toxic, so it will not contaminate the air, ground, or water. Hydrogen flames also emit low radiant energy compared to gas or oil fires, so they are less likely to spread.

Electric cars and trucks powered by hydrogen fuel cells have been extensively tested for fire hazards. For example, test show that a rifle fired at a tank filled with gas, diesel fuel or natural gas, will make the tank explode. The same rifle shot into a hydrogen tank will put a hole in the tank and hydrogen will escape, but there won’t be an explosion. Other tests reveal that if gas leaking from a car is ignited, the tank will explode and burn the entire vehicle. But igniting a leak in a hydrogen tank just ignites a faint blue flame as escaping hydrogen leaves the tank until all the hydrogen is exhausted; it does not lead to an explosion nor does it raise the temperature inside the car by more than a couple of degrees.

In real-world testing, Honda, Toyota and Hyundai sell hydrogen fuel cell cars in California. And although ordinary drivers have refueled their hydrogen-powered cars over 60,000 times, no explosions have been reported.

Hydrogen does pose some risks, but what doesn’t? The Lancet medical journal reported in 2007 that coal production annually kills 24 people per terawatt hour (TWh) of energy produced. For oil, the death toll per TWh is 18 and for natural gas it is 3. (The U.S consumes roughly 4,000 TWh annually). The larger threat from burning fossil fuels, however, is the air pollution it creates. In 2021, the World Health Organization said that air pollution is “the single largest environmental threat to human health and well-being.” The organization estimates than 4 million people a year die prematurely due to air pollution. So a clean, green Hydrogen Economy should save lives.



Gần đây người ta mới chế ra mấy công nghệ như này nữa cũng góp phần tăng tính an toàn hơn, vì hydrogen dạng keo thì an toàn hơn hydrogen dạng khí mà cũng đỡ đòi hỏi về cơ sở hạ tầng:

https://en.wikipedia.org/wiki/Powerpaste
https://www.inceptivemind.com/power...ily-transportable-hydrogen-energy-fuel/17468/

Due to its high energy storage density, the POWERPASTE is a promising option for hydrogen fuel cell vehicles that can significantly increase the range of a battery-powered electric vehicle. Likewise, it could dramatically increase the flight times of large, clean fuel drones that can fly for several hours rather than a mere 20 minutes. Another plus point is – unlike gaseous hydrogen, it does not require a costly infrastructure. In places where there are no hydrogen stations, regular filling stations could therefore sell POWERPASTE in cartridges or canisters instead. POWERPASTE is also cheap to transport since no costly high-pressure tanks are involved nor the use of extremely cold liquid hydrogen.

The first POWERPASTE factory is scheduled to start operating in 2021. Four tons of the energy cream will initially be produced there annually.
 

Mgz

Senior Member
Tất cả các hãng xe lớn hiện tại chắc chắn đều ko muốn làm xe điện. Vì chẳng khác nào reset game, chơi lại từ đầu. Lợi thế về công nghệ, chuỗi cung ứng, kinh nghiệm của bọn nó mất gần hết.

Gửi từ Samsung SM-N985F bằng vozFApp

cả tỷ đô đầu tư R&D, bằng sáng chế, phát minh mấy cái van biến thiên, xú páp xả đóng các kiểu, vật liệu siêu bền làm piston, nắn nót các kiểu để giảm khí thải được 1-2% xong bọn xe điện nó coi là cđb vứt sọt rác hết ai mà không cay

Continuously Variable Valve Duration (CVVD - Huyndai), VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control - Honda), VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence - Toyota)

1667357527774.png
 

Elon

Senior Member
Các anh lại văn rồi, ko muốn chuyển qua xe điện, nên văn vẻ vì người nghèo. Bt các anh sản xuất BMW các a có vì người nghèo đéo đâu :LOL:
 

Elon

Senior Member
Hydrogen với... lithium thì đương nhiên là hydrogen dễ nổ và nguy hiểm hơn.

Nhưng thực ra nên so với các loại nhiên liệu như xăng, dầu,... thì đúng hơn. Thế thì hydrogen không nguy hiểm hay gây cháy nổ gì hơn các loại đấy cả

Many engineers and scientists argue that hydrogen is a far safer fuel than oil or gas. They point out that it is light and if there is an accident or leak, the hydrogen floats up into the sky and disperses at concentrations below 4%, the concentration at which hydrogen becomes explosive. For comparison, leaked gas and stays on the ground evaporates into the air where it is flammable at concentrations of just 1.4%. And if there is a leak, hydrogen, unlike gas or oil, is non-toxic, so it will not contaminate the air, ground, or water. Hydrogen flames also emit low radiant energy compared to gas or oil fires, so they are less likely to spread.

Electric cars and trucks powered by hydrogen fuel cells have been extensively tested for fire hazards. For example, test show that a rifle fired at a tank filled with gas, diesel fuel or natural gas, will make the tank explode. The same rifle shot into a hydrogen tank will put a hole in the tank and hydrogen will escape, but there won’t be an explosion. Other tests reveal that if gas leaking from a car is ignited, the tank will explode and burn the entire vehicle. But igniting a leak in a hydrogen tank just ignites a faint blue flame as escaping hydrogen leaves the tank until all the hydrogen is exhausted; it does not lead to an explosion nor does it raise the temperature inside the car by more than a couple of degrees.

In real-world testing, Honda, Toyota and Hyundai sell hydrogen fuel cell cars in California. And although ordinary drivers have refueled their hydrogen-powered cars over 60,000 times, no explosions have been reported.

Hydrogen does pose some risks, but what doesn’t? The Lancet medical journal reported in 2007 that coal production annually kills 24 people per terawatt hour (TWh) of energy produced. For oil, the death toll per TWh is 18 and for natural gas it is 3. (The U.S consumes roughly 4,000 TWh annually). The larger threat from burning fossil fuels, however, is the air pollution it creates. In 2021, the World Health Organization said that air pollution is “the single largest environmental threat to human health and well-being.” The organization estimates than 4 million people a year die prematurely due to air pollution. So a clean, green Hydrogen Economy should save lives.



Gần đây người ta mới chế ra mấy công nghệ như này nữa cũng góp phần tăng tính an toàn hơn, vì hydrogen dạng keo thì an toàn hơn hydrogen dạng khí mà cũng đỡ đòi hỏi về cơ sở hạ tầng:

https://en.wikipedia.org/wiki/Powerpaste
https://www.inceptivemind.com/power...ily-transportable-hydrogen-energy-fuel/17468/

Due to its high energy storage density, the POWERPASTE is a promising option for hydrogen fuel cell vehicles that can significantly increase the range of a battery-powered electric vehicle. Likewise, it could dramatically increase the flight times of large, clean fuel drones that can fly for several hours rather than a mere 20 minutes. Another plus point is – unlike gaseous hydrogen, it does not require a costly infrastructure. In places where there are no hydrogen stations, regular filling stations could therefore sell POWERPASTE in cartridges or canisters instead. POWERPASTE is also cheap to transport since no costly high-pressure tanks are involved nor the use of extremely cold liquid hydrogen.

The first POWERPASTE factory is scheduled to start operating in 2021. Four tons of the energy cream will initially be produced there annually.
Cảm ơn thím, kiến thức bổ ích quá.
 

Nyktophile

Senior Member
Khi nào Mẽo còn sản xuất được dầu thì yên tâm là xe xăng vẫn còn chỗ đứng nhé :big_smile:
 
Top