tin tức VinFast miễn phí sạc pin và gửi xe, sức ép lớn với xe điện Trung Quốc

Cho m xin thống kê với b. Hóng!
Chưa đến 100 nhưng mà 60X (1529/25.1) lần. Vậy nên cấm xe xăng vì cháy quá nhiều không?Ông nào đi xe Hybrid nguy cơ bị thui còn gấp 138 lần xe EV. Vãi thặc!

According to one analysis of U.S. government data, EV fires appear to occur less frequently than ICE vehicles, with 25.1 fires for every 100,000 vehicles sold compared to 1,529 fires for ICE vehicles. (Hybrids, interestingly, appear to catch fire most frequently, perhaps a result of the battery pack being adjacent to a combustion engine.) Data from the Swedish government and a major EV vendor appears to support this general assessment.


1720001785598.png
 
Chưa đến 100 nhưng mà 60X (1529/25.1) lần. Vậy nên cấm xe xăng vì cháy quá nhiều không?Ông nào đi xe Hybrid nguy cơ bị thui còn gấp 138 lần xe EV. Vãi thặc!

According to one analysis of U.S. government data, EV fires appear to occur less frequently than ICE vehicles, with 25.1 fires for every 100,000 vehicles sold compared to 1,529 fires for ICE vehicles. (Hybrids, interestingly, appear to catch fire most frequently, perhaps a result of the battery pack being adjacent to a combustion engine.) Data from the Swedish government and a major EV vendor appears to support this general assessment.


View attachment 2559261
số liệu này đáng tin không anh? tôi hỏi hộ đội hater luôn?
 
Chưa đến 100 nhưng mà 60X (1529/25.1) lần. Vậy nên cấm xe xăng vì cháy quá nhiều không?Ông nào đi xe Hybrid nguy cơ bị thui còn gấp 138 lần xe EV. Vãi thặc!

According to one analysis of U.S. government data, EV fires appear to occur less frequently than ICE vehicles, with 25.1 fires for every 100,000 vehicles sold compared to 1,529 fires for ICE vehicles. (Hybrids, interestingly, appear to catch fire most frequently, perhaps a result of the battery pack being adjacent to a combustion engine.) Data from the Swedish government and a major EV vendor appears to support this general assessment.


View attachment 2559261
Thống kê nó bias 1 cái về thời gian sở hữu xe. Ví dụ nó bán xe xăng 5 năm tuổi vào số lượng đã bán lớn thì sẽ làm sai ý nghĩa thằng này, phải cùng làm với số lượng xe đc cân bằng theo độ tuổi mới ra đc
 
Thống kê nó bias 1 cái về thời gian sở hữu xe. Ví dụ nó bán xe xăng 5 năm tuổi vào số lượng đã bán lớn thì sẽ làm sai ý nghĩa thằng này, phải cùng làm với số lượng xe đc cân bằng theo độ tuổi mới ra đc
anh đọc tít còm men à? trong bài viết nó có đề cập tới cái vấn đề đấy rồi...
 
anh đọc tít còm men à? trong bài viết nó có đề cập tới cái vấn đề đấy rồi...

Tụi nó có nói là tụi nó chưa tính tới thým ạ

A Matter of Age?

That’s not to say that vehicle fires aren’t a danger to people or property—according to a 2020 analysis by the National Fire Protection Association, vehicle fires caused 560 deaths, 1,500 injuries and $1.9 billion in property damage in 2018. While the report didn’t differentiate between electric and ICE vehicles, it did note that the vast majority (77 percent) of vehicle fires resulting from electrical or mechanical malfunctions (which combined were the leading casual factor in 88 percent of highway vehicle fires) involved model years from 2007 or earlier. In other words, vehicle age and maintenance appear to play a significant role in whether a vehicle catches fire.

This makes intuitive sense—more things can malfunction as vehicles age and/or an owner’s commitment to maintenance lapses—but it also raises an important question about EVs, which are relatively newer. Will they suffer similar malfunctions as they age, and if so, will those malfunctions heighten their fire risk?
 
Dự là a vượn sắp đạp đổ chén cơm mioto khi mang vf8 cho thuê giá 600k/ngày free pin free đỗ xe 🤣🤣
 
Dự là a vượn sắp đạp đổ chén cơm mioto khi mang vf8 cho thuê giá 600k/ngày free pin free đỗ xe 🤣🤣
x2 thế cũng đc mà free pin với đỗ xe là tiết kiệm đc mớ rồi, thủ tục nhanh gọn, thuê chỗ này trả chỗ kia đc nữa là ngon, đi xuyên Việt đoạn đi thì hứng chứ đoạn về ko còn gì khám phá, trả xe bắt máy bay về
 
Bài này ở F33 xong move về đúng ko?
Chứ ở 4 bánh từ đầu ko thể nào nhiều cmt vô bổ vậy được.
Các anh em toxic bất mãn xã hội bị move bài sang đây chắc cay lắm.
Bên f33 còn có hội có thuyền tung hứng sục cax cho các comment mất não chứ sang đây toàn bị chửi
 
Nhìn tỉ lệ ở trụ sạc thấy chán nhỉ, 3 ông xanh, 1 ông xe cá nhân, ntn chờ đc sạc cũng mệt xỉu

View attachment 2555631
Tại các trạm sạc đều đặt giới hạn với xe taxi xanh về mức sạc tối đa cho xe hoặc số cổng sạc tối đa mà xe taxi xanh dc dùng, vd: tạm 3 đầu sạc thì xe xanh chỉ dc dùng tối đa 2 đầu, luôn còn ít nhất 1 đầu phục vụ cho xe dân, mình đi sạc xe nhà ở HĐ lúc nào cũng còn 1 slot để vào sạc. Nghe cánh tài xế Xanh bảo hầu hết các trạm đều giới hạn xe xanh sạc đến 70 - 80% trừ cọc mới lắp ở HĐ là dc sạc full.
 

Thread statistics

Created
Khonanchua,
Last reply from
BROM-SG,
Replies
310
Views
24,132
Back
Top