thắc mắc Có thể đạt được 7.0 IELTS sau 2 năm không các bác

Mận Bản Địa

Junior Member
Năm nay em cũng đã năm 2 đại học rồi. Em muốn đặt mục tiêu ở ngoại ngữ, cụ thể là tiếng Anh. Trình độ của em thì còn rất kém, đọc hiểu được mấy văn bản tiếng Anh mức độ dễ, và em cứ cho là bắt đầu từ con số 0 đi. Vậy thì liệu em đặt mục tiêu 7.0 sau 2 năm có cao quá không? Và nếu không ổn thì em nên điều chỉnh thế nào cho vừa sức, ngoài ra thì em cũng mong nhận được vài lời chia sẻ kinh nghiệm của các bác, nhất là vấn đề tự học ngoại ngữ. Em dự định là tự cày cuốc học vì thời gian di chuyển của em không tiện. Cảm ơn các bác đã đọc ạ.

via theNEXTvoz for iPhone
 
Năm nay em cũng đã năm 2 đại học rồi. Em muốn đặt mục tiêu ở ngoại ngữ, cụ thể là tiếng Anh. Trình độ của em thì còn rất kém, đọc hiểu được mấy văn bản tiếng Anh mức độ dễ, và em cứ cho là bắt đầu từ con số 0 đi. Vậy thì liệu em đặt mục tiêu 7.0 sau 2 năm có cao quá không? Và nếu không ổn thì em nên điều chỉnh thế nào cho vừa sức, ngoài ra thì em cũng mong nhận được vài lời chia sẻ kinh nghiệm của các bác, nhất là vấn đề tự học ngoại ngữ. Em dự định là tự cày cuốc học vì thời gian di chuyển của em không tiện. Cảm ơn các bác đã đọc ạ.

via theNEXTvoz for iPhone
Khi trình độ thấp, bạn không nên tự học do hai nhược điểm chính sau:
  • bạn có thể mắc lỗi mà không biết, mà những lỗi mắc ở thời điểm đầu sẽ rất khó sửa.
  • bạn sai định hướng học, dẫn đến phí công sức vào những kiến thức vô bổ

Điển hình như một bạn trên diễn đàn này học 2 năm không lên từ 5.0 nổi 7.0, chỉ đơn giản là bạn ấy sai không biết để mà sửa cũng như tốn công sức để học những cái chả có ích lợi gì.
 
Năm nay em cũng đã năm 2 đại học rồi. Em muốn đặt mục tiêu ở ngoại ngữ, cụ thể là tiếng Anh. Trình độ của em thì còn rất kém, đọc hiểu được mấy văn bản tiếng Anh mức độ dễ, và em cứ cho là bắt đầu từ con số 0 đi. Vậy thì liệu em đặt mục tiêu 7.0 sau 2 năm có cao quá không? Và nếu không ổn thì em nên điều chỉnh thế nào cho vừa sức, ngoài ra thì em cũng mong nhận được vài lời chia sẻ kinh nghiệm của các bác, nhất là vấn đề tự học ngoại ngữ. Em dự định là tự cày cuốc học vì thời gian di chuyển của em không tiện. Cảm ơn các bác đã đọc ạ.

via theNEXTvoz for iPhone
Tuy nhiên, trên VOZ cũng đã có trường hợp tự học thành công được 7.0, bạn có thể tham khảo kinh nghiệm


Về tài liệu học cho từng trình độ, bạn có thể tham khảo thread sau. Thread cũng hướng dẫn cách bạn đặt mục tiêu luôn.
 
đạt được á bác, bác tập trung vào việc học và có hướng đi rõ ràng là mình học để biết chứ không phải là học mấy cái típ để làm điểm cao thì sẽ nhanh thui. mình bắt đầu học từ biết 1 chút cơ bản ngày học cấp 2 vào tháng 5/2018 đến 12/2019 thi đạt 7.0 overall :D
 
2 năm từ con số 0 thì ngày phải cày 7-8 tiếng, có khi hơn. Đầu óc phải tập trung cao độ, single-minded, laser focus, ...
 
ngớ ngẩn à? đã thiếu ý thức rồi xong giờ vào post của người ta đăng. vô học
  1. EVENINGS
1. What do you usually do in the evening? (Why?)
-> I don’t spend my evenings the way should be spent
-> As an English teacher, I mostly work in the evenings, so I guess they are my most occupied time of the day

2. Do you spend your evenings in the same way on weekdays and at
weekends?(Why/why not?)
-> weekdays are more hectic for me than weekends, because I make it a point that I’m available on the Sunday evenings to make time for my family.
-> it’s also a time for me to recharge and feel more energized to start a new week

3. How did you spend your evenings when you were younger?(Why/Why not?)
-> During my younger years, my evenings were primarily filled with attending extra classes.
-> Whether it was academic tutoring, music lessons, or sports practice, these extracurricular activities occupied a significant portion of my time after school

4. Is there anything you don’t like to do in the evenings?(Why/Why not?)
-> working is the last thing I expect to do in the evenings, although it’s what I’m doing now
-> Actually, I prefer to use that time for relaxation, spending time with loved ones, or pursuing personal interests instead of burying myself in work



  1. SHARING
1. Do you have anything to share with others recently?
-> As a teacher, I consider my knowledge to be the most valuable asset I can offer. I find it rewarding to impart the knowledge on my students and play a part in their English learning journey

2. Did your parents teach you to share when you were a child?
-> among my very first lessons
-> my parents have instilled in me the value of sharing and kindness
-> when I was just a kid, I did have a habit of sharing my toys and food to others in class

3. What kind of things do you like to share with others?
-> While it can be challenging to specify, I prioritize sharing with those in need whenever possible, provided it aligns with my capabilities. Whether it's offering my time, resources, or support, I make a concerted effort to assist others within my means.

4. What kind of things are not suitable for sharing?
-> there are certain aspects of our lives that are not suitable for sharing, particularly those that involve privacy, trust, and respect for others. For example, I believe personal information such as social security numbers, financial details, and passwords should be kept private to safeguard against identity theft and fraud
-> I also believe it's important to refrain from sharing gossip, rumors, or negative information about others
  1. EVENINGS
1. What do you usually do in the evening? (Why?)
-> I don’t spend my evenings the way should be spent
-> As an English teacher, I mostly work in the evenings, so I guess they are my most occupied time of the day

2. Do you spend your evenings in the same way on weekdays and at
weekends?(Why/why not?)
-> weekdays are more hectic for me than weekends, because I make it a point that I’m available on the Sunday evenings to make time for my family.
-> it’s also a time for me to recharge and feel more energized to start a new week

3. How did you spend your evenings when you were younger?(Why/Why not?)
-> During my younger years, my evenings were primarily filled with attending extra classes.
-> Whether it was academic tutoring, music lessons, or sports practice, these extracurricular activities occupied a significant portion of my time after school

4. Is there anything you don’t like to do in the evenings?(Why/Why not?)
-> working is the last thing I expect to do in the evenings, although it’s what I’m doing now
-> Actually, I prefer to use that time for relaxation, spending time with loved ones, or pursuing personal interests instead of burying myself in work



  1. SHARING
1. Do you have anything to share with others recently?
-> As a teacher, I consider my knowledge to be the most valuable asset I can offer. I find it rewarding to impart the knowledge on my students and play a part in their English learning journey

2. Did your parents teach you to share when you were a child?
-> among my very first lessons
-> my parents have instilled in me the value of sharing and kindness
-> when I was just a kid, I did have a habit of sharing my toys and food to others in class

3. What kind of things do you like to share with others?
-> While it can be challenging to specify, I prioritize sharing with those in need whenever possible, provided it aligns with my capabilities. Whether it's offering my time, resources, or support, I make a concerted effort to assist others within my means.

4. What kind of things are not suitable for sharing?
-> there are certain aspects of our lives that are not suitable for sharing, particularly those that involve privacy, trust, and respect for others. For example, I believe personal information such as social security numbers, financial details, and passwords should be kept private to safeguard against identity theft and fraud
-> I also believe it's important to refrain from sharing gossip, rumors, or negative information about others
 
Back
Top