thắc mắc Cứu em, NAS Synology không chịu sync qua Drive ShareSync

Em đang dùng NAS Synology DS220j và NAS Synology DS224+ để sync dữ liệu với nhau.
Tốc độ mạng không đạt cao (cao nhất 999kb/s) và nó cứ xoay vòng các bác ạ. Em dùng được 1 tháng ok nhưng 2 tuần đổ lại đây tự nhiên nó không chịu tải và upload nữa.
Các cách xử lý của em hiện tại đã thử:
1. Kiểm tra lại tất cả các dây mạng đều đạt 1GBs
2. Kiểm tra lại ổ cứng đều đạt good
3. Factory reset con DS220j và kết nối lại.
4. Đổi ngược kết nối từ A->B và B->A
5. Thay nhà mạng VNPT sang Viettel.
6. Tạo ticket support cho Synology và nhận được câu trả lời như dưới (em vẫn cảm thấy vô ích quá) :( Giờ chả biết phải xử lý sao các bác ạ. Có mỗi việc sync dữ liệu giữa 2 con sever mà mãi không xuôi gì cả. Huhu
1697701748629.png


Thank you for contacting Synology Support.

Synology Drive ShareSync has some limitations in that not all data can be synced.

Kindly refer to Synology Drive ShareSync | Synology Drive Server - Synology Knowledge Center (https://kb.synology.com/DSM/help/SynologyDrive/drive_sharesync?version=7#b_35)

The following circumstances will not be synced by Synology Drive ShareSync.

adf8cda0-6d97-11ee-a798-65a1a4d2ef87


We recently released an update for Synology Drive Server. Please help us check if you are using the latest version: 3.4.0-25721

If not, please download it from this link.

If you still have unsync files that do not meet the limitation and you are using the latest Synology Drive Server version, please provide the following information:

1. Please let us know the sync mode of the Drive ShareSync task:

ae044c34-6d97-11ee-a9e3-65a1a4d2ef87


2. Provide a screenshot to show the difference between your NAS. For example, on NAS_A you can see File_A, but on NAS_B you are unable to find File_A.
Please provide a screenshot of the comparison.

3. Please provide the file name of the unsync file.

4. Please provide both your NAS log:

Please follow the instructions below to send us the debug log of your system for further diagnosis.

1. Sign in DSM using an administrator account.

2. Go to Main Menu > Support Center > Support Services > Log Generation. Select Synology Drive Server and click the Apply button.

3. Click the "Generate logs" button to download the log file to your computer.

4. Replay to this support ticket, click Upload File, and upload the debug.dat file you downloaded.

ae091714-6d97-11ee-bc8f-65a1a4d2ef87






If the “debug.dat” file or attachments are over 100MB, upload them to

https://supfiles.synology.com/sharing/MFRCkkReD

!!Please notify us once completed.!!

*“Your Name” field is the ticket number #3446894



Thank you.



Hope this helps and please let us know if you need further assistance.

Yours Sincerely,

Technical Support
Penny W.
 
Tạo debug.dat rồi gửi theo hướng dẫn đi, mình dùng Drive sync từ hồi 2019 tới giờ, lâu lâu lỗi thì cứ tạo ticket, gửi debug.dat rồi tạo token remote access để support họ kiểm tra thôi, lỗi thì nhiều thứ như mạng chậm, lỗi database (thường bị mất), lỗi tên file .... Nên họ cần phải có cái debug log đó mới check ra được.
Có cách check thủ công bằng cách đọc log package nhưng thôi cứ cho support họ kiểm tra nếu bạn dùng hàng real.
 
Back
Top