thảo luận Genshin Impact Version 2 , Game thế giới mở đa nền tảng PC-Mobile-PS4 - VN Sub

E
CD: 16s
Generate Orb
Enters "Night Patrol" state, lasting 9 seconds
Basic attacks switch to gunlance shooting "Rapid Hunt"
Possesses an unoverrideable Electro element attachment
Releasing the Elemental Combat Technique deals a "Night Pierce," considered as basic attack damage

"Rapid Hunt":
BoL greater or equal than 100% of max HP: perform gunlance shooting
less than 100% max hp: When gunlance shooting is triggered below 100% HP, based on Chlorinde's max HP, a certain bond is bestowed
Fires ammunition that can penetrate enemies, dealing increased damage to all enemies in its path

"Night Pierce":
The effect of "Night Pierce" is determined by the current percentage of the BoL
At 0%: Performs a dash sword strike
less than 100% max HP, restores a certain percentage of HP to the BoL and increases the attack range and damage of this strike
greater than 100% max HP or more, perform "Night Pierce—Bond Command," restoring a higher proportion of HP to Chlorinde and further increasing the range and damage dealt by "Night Pierce"
Moreover, during "Night Patrol" state, other forms of healing are ineffective
And the healing amount will be converted into a certain percentage of the bond

Level 10
"Rapid Hunt":
≥ 100% HP: 52.9%
< 100% HP: 66.1%
Each basic attack stacks a bond equal to 35% of max HP
"Night Pierce":
Damage: 65.2%/86.9%/36.2%*3
Healing: 0%/105%/120%
Conversion ratio: 80% of healing amount

Q
CD: 15S
Energy: 60
Based on 120% of the maximum health, grants the Bond of Life
Multiplier: 228.4% x 5

Talen 1:
When characters nearby in the team trigger an Electro-related reaction,
increase the damage of basic attacks and Q by 17% of Clorinde's ATK.
Lasts for 15 seconds, up to 3 stacks, each stack calculated independently.

Talent 2
If Clorinde's Bond of Life ≥ 100% of max HP,
when the Bond of Life is increased or decreased, CR increases by 10%.
Can stack up to two layers, lasting 15 seconds.
Additionally, the "Night Patrol" from ability E is enhanced.
During the duration, the conversion ratio of healing to recovery continues at 100%.

C1
During the "Night Patrol" state, when Clorinde's basic attacks hit,
summon "Shadows of the Night Patrol" near the enemy to perform two cooperative attacks.
30% ATK multiplier, once per second, considered as basic attack damage.

C2
Talent 1 enhancement, 17% ATK increased to 24% ATK. At three stacks, disruption resistance is increased.

C4
When Q deals damage, based on the current percentage of Clorinde's BoL, increase the damage of this attack.
For every 1% of the Bond, increase damage by 2%, up to a maximum of 200%.

C6
Within 12 seconds after releasing E,
Crit Rate +10%, Crit Damage +70%.
Additionally, during the "Night Patrol" duration, "Shadows of the Candlelight" will appear under specific conditions to pursue enemies,
dealing damage equal to 200% of Clorinde's attack power, considered as basic attack damage.
Conditions:
  • When Clorinde is about to be hit,
  • When Clorinde performs "Night Pierce—Bond Command."
A maximum of once per second, up to 6 times during one E ability.
Furthermore, during "Night Patrol", Clorinde's damage taken is reduced by 80%, and disruption resistance is increased.
This effect ends after "Night Patrol" or 1 second after summoning "Shadows of the Candlelight" 6 times.
 
Last edited:
Bộ kit Clorinde đc copilot dịch, hơi khó hiểu nên vừa đọc vừa đoán

E

CD: 16s

Tạo Orb

Nhập trạng thái "Night Patrol", kéo dài 9 giây

Các cuộc tấn công cơ bản chuyển sang bắn súng "Rapid Hunt"

Sở hữu một phần tử Electro không thể ghi đè

Phát hành Kỹ thuật Chiến đấu Nguyên tố gây ra một "Night Pierce," được coi là sát thương tấn công cơ bản



"Rapid Hunt":

BoL lớn hơn hoặc bằng 100% HP tối đa: thực hiện bắn súng

ít hơn 100% HP tối đa: Khi bắn súng được kích hoạt dưới 100% HP, dựa trên HP tối đa của Chlorinde, một mối liên nhất định được ban tặng

Bắn đạn có thể xuyên qua kẻ thù, gây sát thương tăng lên cho tất cả kẻ thù trên đường đi của nó



"Night Pierce":

Hiệu ứng của "Night Pierce" được xác định bởi phần trăm hiện tại của BoL

Tại 0%: Thực hiện một đòn đánh kiếm nhanh

ít hơn 100% HP tối đa, khôi phục một tỷ lệ phần trăm nhất định của HP cho BoL và tăng phạm vi tấn công và sát thương của đòn đánh này

lớn hơn 100% HP tối đa hoặc nhiều hơn, thực hiện "Night Pierce—Bond Command," khôi phục một tỷ lệ cao hơn của HP cho Chlorinde và tăng thêm phạm vi và sát thương gây ra bởi "Night Pierce"

Hơn nữa, trong trạng thái "Night Patrol", các hình thức chữa lành khác không hiệu quả

Và số lượng chữa lành sẽ được chuyển đổi thành một tỷ lệ phần trăm nhất định của mối liên



Cấp 10

"Rapid Hunt":

≥ 100% HP: 52.9%

< 100% HP: 66.1%

Mỗi cuộc tấn công cơ bản chồng lên một mối liên bằng 35% HP tối đa

"Night Pierce":

Sát thương: 65.2%/86.9%/36.2%*3

Chữa lành: 0%/105%/120%

Tỷ lệ chuyển đổi: 80% số lượng chữa lành



Q

CD: 15S

Năng lượng: 60

Dựa trên 120% của sức khỏe tối đa, ban tặng Bond of Life

Bộ nhân: 228.4% x 5



Talent 1:

Khi các nhân vật gần đó trong đội kích hoạt một phản ứng liên quan đến Electro,

tăng sát thương của các cuộc tấn công cơ bản và Q lên 17% ATK của Clorinde.

Kéo dài 15 giây, tối đa 3 lớp, mỗi lớp được tính riêng.



Talent 2

Nếu Bond of Life của Clorinde ≥ 100% HP tối đa,

khi Bond of Life tăng hoặc giảm, CR tăng 10%.

Có thể chồng lên hai lớp, kéo dài 15 giây.

Ngoài ra, "Night Patrol" từ khả năng E được tăng cường.

Trong thời gian đó, tỷ lệ chuyển đổi của chữa lành để phục hồi tiếp tục ở 100%.



C1

Trong trạng thái "Night Patrol", khi các cuộc tấn công cơ bản của Clorinde trúng,

triệu hồi "Shadows of the Night Patrol" gần kẻ thù để thực hiện hai cuộc tấn công hợp tác.

Bộ nhân ATK 30%, một lần mỗi giây, được coi là sát thương tấn công cơ bản.



C2

Tăng cường Talent 1, 17% ATK tăng lên 24% ATK. Tại ba lớp, kháng cưỡng ép được tăng lên.



C4

Khi Q gây sát thương, dựa trên phần trăm hiện tại của BoL của Clorinde, tăng sát thương của cuộc tấn công này.

Đối với mỗi 1% của Bond, tăng sát thương lên 2%, tối đa 200%.



C6

Trong vòng 12 giây sau khi phát hành E,

Crit Rate +10%, Crit Damage +70%.

Ngoài ra, trong thời gian "Night Patrol", "Shadows of the Candlelight" sẽ xuất hiện dưới các điều kiện cụ thể để đuổi theo kẻ thù,

gây sát thương bằng 200% sức mạnh tấn công của Clorinde, được coi là sát thương tấn công cơ bản.

Điều kiện:

Khi Clorinde sắp bị đánh,
Khi Clorinde thực hiện "Night Pierce—Bond Command."
Tối đa một lần mỗi giây, tối đa 6 lần trong một khả năng E.

Hơn nữa, trong "Night Patrol", sát thương mà Clorinde nhận được giảm 80%, và kháng cưỡng ép được tăng lên.

Hiệu ứng này kết thúc sau "Night Patrol" hoặc 1 giây sau khi triệu hồi "Shadows of the Candlelight" 6 lần.
 
Loli dùng xi lanh
FB_IMG_1713852916754.jpg
 
Sigewinne
HP: 13348 ATK: 192 DEF:500
Ascension: 28.8% HP

E
CD: 18 s
Throws a bouncing water ball.
When hitting an enemy, it deals damage based on Sigewinne's maximum health.
Upon hitting, it heals all characters in the team except Sigewinne.
After bouncing five times, the water ball disappears and heals Sigewinne based on her health.
If there are no enemies, the water ball bounces nearby, with only one water ball existing at a time.

Hold: Aim and charge to throw a bigger and more powerful water ball!
The longer the hold, the larger the water ball grows, up to two levels.
Each level increases the damage dealt by 5% and the healing amount by 5%.
After bouncing, the water ball decreases in size by one level until it returns to normal.
Weaker enemies hit by a larger water ball will be immobilized and unable to move.

Additionally, when Sigewinne releases her ability, two "Sourcewater Droplets" will be generated nearby.
For each Sourcewater Droplet absorbed, she gains a bond equal to 10% of her maximum health.
When the Bond of Life is cleared, for every 2,000 points cleared, Sigewinne regains 1 energy point, up to a maximum of 5 points.

Lv10
Water Ball Bounce Damage: 4.1% of HP
Water Ball Healing: 5.04% of HPr + 593

Q
CD: 18 s
Energy Cost: 70
Deals damage forward, spraying for 2.5 seconds, in a hydrating manner.
During the ultimate ability, can absorb up to 2 nearby Sourcewater Droplets.
Lv10: 21.2% of max HP, 6 instances of damage.

Talent 1
When using E, Sigewinne is granted a "Semi-Forced Rest" buff lasting 18 seconds.
During this period, Sigewinne gains an 8% Hydro damage bonus and 10 stacks of "Rest" counters.
For characters other than Sigewinne who are in the team's backline, when they deal damage with E,
they consume one stack of counters to enhance the damage dealt by E.
For every 1,000 points of Sigewinne's health exceeding 30,000, increase the enhancement by 65 points, up to a maximum of 1,800 base area.

Talent 2
Based on the total Bond of Life of all characters currently in the team,
Sigewinne receives a healing bonus. She gains a 3% healing bonus for every 1,000 points of the Bond, up to a maximum of 30%.

Talent 3
In underwater, when the current character on the field's health drops below 50%,
they are healed over 2.5 seconds. In the following 10 seconds, all of that character's resistances are reduced by 10%. This effect can occur once every 20 seconds.

C1
The droplets from E can bounce three additional times, and the first three bounces do not reduce the size of the water ball.
Each bounce grants Sigewinne one stack of the "Rest" counter.

C2
When E or Q is released, generate a damage absorption shield equal to 30% of the maximum health in the form of a water ball shield, lasting until the release is complete.
Additionally, when the water ball from E or Q hits an enemy, that enemy's water resistance is reduced by 35%, lasting 8 seconds.

C4
Increase the duration of the ultimate ability by +3 seconds.

C6
When healing, based on maximum health, grant Crit Rate and Crit DMG.
For every 1,000 health, grant 0.7% Crit rate and 1.6% Crit Damage, lasting 15 seconds.
The ultimate ability has an additional 20% Crit Rate and 110% Crit Damage.
 
Sigewinne's Signature Weapon
  • ATK: 542
  • HP: 66.2%
  • Special Effect: The wielder gains the "Healing Substance" effect.
  • When holding 1/2/3 layers:
- Increase in Max HP by 12%/24%/40%; R2: 15%/30%/50%.
- Conditions for gaining layers:
- Release E ability, lasts 25 seconds.
- Stack BoL, lasts 25 seconds.
- During Healing, lasts 20 seconds.
- Can be triggered even when in the background, each layer is calculated independently.
- At three layers, Q ability's CR increases by 28%/35%; if less than three layers, the effect is removed after 4 seconds.
 
Clorinde's Signature Weapon

  • ATK: 674
  • CDMG: 44.1%
  • Special Effect: Increases CDMG by an additional 20%.
  • When BoL increases, it grants an additional 12% overall damage bonus, lasting 6 seconds, stackable up to 3 layers.
 
Clorinde ko có trấn thì lột cây sương mù của công chúa ra dùng, cũng ko thua kém nhiều. Dù sao công chúa cũng out meta rồi
 
Kỹ năng Kurorin

E
CD:16s
Generate Orb
Vào trạng thái "Tuần Đêm", kéo dài 9 giây
Đòn tấn công cơ bản chuyển thành bắn cận chiến (?) "Truy Lùng"
Đòn đánh chuyển thành sát thương nguyên tố lôi không thể bị thay thế
Phát động nguyên tố chiến kỹ "Xuyên Đêm", được xem là tấn công thường.

"Truy Lùng":
Khế ước sinh mệnh nếu >= 100% max HP, ra đòn bắn cận chiến, nếu < 100%, dựa vào max HP của Clorinde để cấp khế ước cho cô.
Thực hiện đòn bắn xuyên kẻ địch, gây sát thương cho tất cả kẻ địch trên đường đi.
"Tuần Đêm":
Hiệu quả "Tuần Đêm" được xác định bởi phần trăm hiện tại của khế ước sinh mệnh
Ở 0%, lao lên tấn công bằng kiếm.
<100% max HP, hồi phục lại một lượng HP vào khế ước sinh mệnh và tăng tầm đánh và sát thương của đòn đánh này.
=100%, thực hiên "Xuyên Đêm - Mệnh Lệnh Khế Ước", hồi phục một lượng HP lớn hơn nữa cho Clorinde và tăng hơn nữa phạm vi và sát thương của "Xuyên Đêm".
Suốt trạng thái "Tuần Đêm", mọi nguồn trị liệu khác đều không hiệu quả, thay vào đó lượng trị liệu sẽ được chuyển hoá thành một phần khế ước.

Level 10
"Truy Lùng":
≥ 100% HP: 52.9%
< 100% HP: 66.1%
Mỗi đòn tấn công thường tăng thêm một lượng khế ước tương đương 35% max HP
"Xuyên Đêm":
Sát thương: 65.2%/86.9%/36.2%*3
Trị liệu: 0%/105%/120%
Tỷ lệ chuyển đổi trị liệu sang khế ước sinh mệnh: 80%.

Q
CD: 15s
Năng lượng: 60
Cấp lượng khế ước sinh mệnh tương đương 120% max HP.
Sát thương: 228.4% x 5

Thiên phú bị động 1:
Khi nhân vật gần đó kích hoạt phản ứng liên quan đến nguyên tố lôi, tăng sát thương tấn công thường và Q ứng với 17% ATK của Clorinde. Hiệu ứng kéo dài 15s, tối đa 3 tầng hiệu quả, mỗi tầng tính độc lập với nhau.
Thiên phú bị động 2:
Nếu khế ước sinh mệnh của Clorinde >= 100% max HP, khi khế ước sinh mệnh tăng hoặc giảm, tỷ lệ bạo kích tăng 10%, tối đa 2 tầng hiệu quả, kéo dài 15s. Thêm nữa, "Xuyên Đêm" được gia tăng hiệu quả, tỷ lệ chuyển đổi trị liệu là 100%.
 
Back
Top